Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Kormánymű Javítás Felújítás Helyett, Vásárolj Olcsón Újat! Prémium Kormánymű Jó Áron

Terepjáró Kormánymű Megfizethető Áron!

 

Az alábbi képekre kattintva tudod szűrni a kormányműveket. Lejjebb pedig fontos információkat olvashatsz arról, hogy mikor célszerű a kormánymű felújítás vagy javítás, és mikor érdemes új kormányművet venni.

Rendezés:

Az off-road autók gyakori hibája a kormánymű kopogás, illetve a folyás. A terepjárók általában sokat mennek szélsőséges körülmények között amikor is a kormánymű alkatrészei komolyabb erőhatásoknak vannak kitéve. Az autó középen tartásakor ici-picit ide-oda mozog a kezünk. Ez egyrészt az út egyenetlenségéből másrészt pedig úthibákból adódik.

Felerősítik ezt a terepviszonyokon lévő nagyobb egyenetlenségek, buckák, „hepe-hupák”. Ilyenkor sokkal többet korrigálunk, illetve mozgatjuk ide-oda a kormányt. A fogasléces kormánymű esetében amúgy is a középső pár fog sokkal többet van használatban, nem beszélve arról amikor erdőn-mezőn hajtjuk 4X4-es autónkat. A fogak sokkal jobban megkopnak ezáltal. Ilyenkor jön be a kopogó hang, hisz a kormánymű fogasléce meglóg és a nemcsak a normál mozgástartományában mozog. Felléphet a kormánymű tömítetlensége is emiatt.

A másik probléma, hogy a tulajdonosok nem fordítanak kellő figyelmet a kormánymű gumiharangjaira. Nehéz körülmények közötti használatnál nagy esély van a porvédők kilyukadására repedésére. Ilyenkor a sár, kosz, víz szép lassan beszivárog és korrózió, bemaródás indul el. Ha ezt időben észrevesszük, akkor ez viszonylag könnyen orvosolható a probléma a gumiharangok cseréjével. Azonban ha a bemaródás már olyan mély akkor tömítetlenség lép fel, és a kormánymű elkezd folyni.

 

Ekkor jöhet szóba a kormánymű felújítás vagy javítás 

 

Általában a kormánymű felújítás abból áll, hogy a kormánygépet szétszerelik kitakarítják. A fogaslécet megköszörülik addig az állapotig ahol már sima felületet kapnak. Kap a rendszer egy új tömítéskészletet két új axiális csuklót, porvédőket és kész.

Azonban nem mindig ilyen egyszerű a dolog. Van, hogy a rozsda olyan mély, hogy köszörüléssel már nem javítható. Nagyon sokat kellene levenni belőle, hogy elérjék a rozsdamentes felületet, ami már nem tömíthető ezután. Továbbá sokszor van olyan, hogy a fent említett fogasléc középső fogai olyannyira kopottak, hogy szinte hegyesek és nem biztonságos a visszaszerelésük, nem beszélve arról ha éppen ez okozta a tömítetlenséget, folyást. Ekkor jön szóba a fogasléc és orsótengely páros cseréje ami már komolyabb összegekbe kerül. Sokszor csak a gyári kormánymű alkatrészek beszerezhetők, aminek horrorisztikus ára van. Ekkor sokan elgondolkodnak az új alkatrész beszerzésén. A gyári kormánymű sokszor megfizethetetlen áron kapható. Legtöbbször, viszont az utángyártott egységek akár tized áron megvehetők.

Legelőször célszerű felmérni, hogy mennyibe fog kerülni a kormánymű felújítás vagy javítás. Ezt pedig össze kell hasonlítani az utángyártott árakkal. Meg kell nézni mennyi garanciát vállal a felújító és mennyit adnak az újra. Ezután pedig meg kell hozni a döntést.

Nálunk a kormányművek hasonló áron kaphatók mint amennyibe egy felújítás kerül.

Viszont célszerű vásárlás előtt elolvasni a garanciális feltételeket!